Varda - global fieldid

DE UITDAGING

Global FieldID is een applicatie voor de landbouwsector waarmee elk stuk landbouwgrond een unieke code toegekend krijgt, een Global FieldID. De makers, het jonge IT bedrijf Varda zet in op de transitie naar een 'global nature positive food system' met hun app.

GIFS

DE UITDAGING

Ze vroegen ons om van dit verhaal een eveneens unieke animatie te maken en deze serieuze en technische boodschap een positieve spin te geven. Zodat ondanks de urgente boodschap van klimaatproblematiek, er geïnspireerd wordt om in te zetten op deze transitie.

STORYBOARD

DE OPLOSSING

Om te beginnen hebben we samen met een ervaren copywriter een pakkend script geschreven om het verhaal technisch helemaal op orde te krijgen. Beelden van landschappen met monoculturen in het begin en levendige en gezonde landbouw met variatie in fauna op het eind. Met deze visuele ontwikkeling toonden we de positieve invloed van Global FieldID.

GEWAS EN LANDSCHAP OPTIES

DE OPLOSSING

De tekenstijl is organisch en vriendelijk. De karakters zorgen ervoor dat binnen al het technische het persoonlijke niet vergeten wordt, met in de hoofdrol de boer in zijn Zuid-Amerikaanse veld, de primaire afzetmarkt. Als laatste werd er met professioneel sound design een mooie afgewerkte flow neergezet.

ANIMATIEPROCES

HET RESULTAAT

De klant was erg tevreden! Ze hebben de animatie op hun website geplaatst en gebruiken deze ook intensief bij social media campagnes en op beurzen wereldwijd.

soortgelijk werk

MEer weten?

Wil je ook een animatie, of gewoon meer weten? Kom dan in contact voor een vrijblijvend gesprek en prijsindicatie.

Tsjilp!